• About
  • Parent Page
  • Archives
  • Powered by
  • Give me a Power..

    Jun 5, 2010

    Assalamualaikum kepada teman2 sekalian...alhamdulluilah saya panjatkan kepada Ilahi disebabkan kerana masih diberi peluang untuk menulis post kali ni..sebenarnya saya sekarang berada di pengkalan TLDM di lumut untuk menjalani latihan ketenteraan laut selama sebulan..Allah izin hari ini group saya diberi peluang untuk shore leave (outing dlam naval term) di kawasan sekitar lumut...apa lagi peluang yang ada ni lah saya cuba untuk menulis post kali ini...


    Sebenarnye ape yang ingin saya cuba kongsikan dengan saudara dan saudari sekalian ialah tentang apa saya lalui selama seminngu ini.Ikutkan banyak yang saya hendakkan kongsikan...tapi ada satu peristiwa yang saya cuba highlightkan...


    Al-Kisah...



    Satu hari saya dengan member2 saya buatlah masalah..masalah apa plak?...x yah cerita kot..maralah pegawai yang bertugas hari tu...lepas tu kita orang kenalah "belasah" dengan dia dalam lebih kurang setengah jam jugak la..tapi sepanjang saya punya kumpulan menghabiskan masa dengan dia..dalam hati ini berbisik..


    "kenapalah la aku masuk askar??..."..dengan nada yang menyesal dan kecewa..


    tapi bila lama kelamaan barulah aku tersedar landasan aku yang sebenarya..tujuan dan apa matlamat aku...lalu DOAlah menjadi sumber kekuatan..


    "Ya Allah,berikanlah aku kekuatan untuk aku terus berjuang di jalanMu..permudahkanlah segala urusanku,bantulah aku menghadapi ujian yang mendatang,jauhkanlah aku dari sebarang musibah.."


    sebenarnya Allah telah mengarahkan kepada kita untuk berdoa kepadaNya,

    "Berdoalah kepada-Ku,nescaya aku aku akan memperkenankan bagimu.sesuunguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah-Ku akan masuk ke dalam neraka jahanam dalam keadaan hina bina" (Al-mukmin:60)


    Begitulah firman Allah tentang doa..jadikanlah ia sebagai sumber kepada kita tatkala kita lemah mahupun kuat disisi-Nya..









    Good luck and may Allah bless you..

    0 kritiks: